Ilolla ilmoitamme, että juuri Sinut on valittu opiskelijaksi Dryhtenriken Akatemian Surkeenjärven sivukampukselle! Tämä viesti sisältää perustiedot Todellisuuden Rajamailla -tapahtuman magiasysteemistä ja Akatemiassa opiskelusta.
Todellisuuden Rajamailla -tapahtuman magiasysteemin tarkoitus on tuoda taisteluun fantastinen lisäelementti, joka luo lisäarvoa kaikkien osallistujien pelikokemukselle. Tämän vuoksi esimerkiksi skenaarioiden aikana käytettävä magia suuntaa pitkälti siihen, että magiankäyttäjä on monella tavalla tukiyksikkö, joka kykenee auttamaan muita pelaajia parantamalla, suojaamalla ja luomalla kentälle taktisia elementtejä.
Tapahtuman aikana saat toteuttaa monenlaista magiaa oman nokkeluutesi, teknisten toteutuksien ja tapahtuman sääntöjen puitteissa. Kuitenkin skenaarioiden aikana käytettävä peliteknisesti vaikuttava magia on rajattu viiteen loitsuun, joista on kustakin kolme tasoa. Näistä lisää osiossa Loitsut.
Iloksemme taikuus kiinnostaa ja magiankäyttäjäksi ilmoittautuikin odotettua enemmän pelaajia. Tämä ei sinällään haittaa, mutta on hyvä tiedostaa, että Akatemian kanssa asioidessa voi välillä olla erinäisiä ruuhkapiikkejä
Maagina pelaaminen poikkeaa varmasti monella tavalla jästikävijän tapahtumakokemuksesta. Vaikka velhokoulun kursseja on paljon tarjolla ja magiasysteemissä onkin paljon “grindattavaa”, ei tarvitse ajatella että kaiken suorittaminen olisi edellytys maagina pelaamisesta nauttimiseen.
Jos tapahtumaa ennen tai sen aikana alkaa tuntua ettei taikuus olekaan juttusi, voit tietenkin jättää koulut kesken, luopua maagisista ominaisuuksistasi ja ryhtyä ns. rivipelaajaksi. Huomaa kuitenkin että tämä on päätös, jonka osallistuja voi tehdä vain yhteen suuntaan. Ei-maagiset pelaajat eivät voi ryhtyä maageiksi eivätkä magiasta kerran luopuneet pelaajat voi ryhtyä takaisin maageiksi.
Jokainen maagi saa tapahtumaan tullessaan magiointiluvan, joka on A5-kokoinen paperi. Magiointilupa on tärkeä, sillä sitä käytetään pitämään kirjaa maagina kehittymisestä, maagin loitsujen tasoista ja suoritetuista kursseista.
Pidä magiointilupa mukanasi. Sen kantaminen on edellytys Akatemian kursseille osallistumiselle ja uusien loitsujen ostamiselle Kauppalasta. Tapahtumaan kannattaa ottaa mukaan joku verme, joka auttaa kantamaan mukana (ja säilyttämään kuivana) magiointiluvan ja loitsukääröt.
Velhona voit kehittyä suorittamalla Akatemian kursseja. Kurssit ovat itseopiskelukursseja, joihin ohjeistuksen saa Akatemialta ilmoittautumalla kursseille. Akatemia avautuu varsinaisesti lauantaina osana erästä skenaariota, jonka jälkeen se on auki skenaarioiden aikana. Maagin on kuitenkin mahdollista ottaa perjantai-iltana maagiksi ilmoittautumisen yhteydessä yhden kurssin tehtävät, jotka voi palauttaa joko perjantaina tai lauantaiaamuna. Skenaarioiden ulkopuolella kurssisuorituksia on mahdollista palauttaa ja kysyä lisää rehtorilta.
Jokaisesta hyväksytysti suoritetusta kurssista opiskelija saa merkinnän magiointilupansa kääntöpuolella olevaan kurssimerkintätaulukkoon. Kursseista saa arvosanan, johon vaikuttaa ensisijaisesti eläytyminen rooliin ja toissijaisesti vastausten oikeellisuus. Samaa kurssia ei voi suorittaa kahdesti eikä pelaaja voi ottaa useamman kuin yhden kurssin tehtäviä itselleen tehtäväksi.
Pelissä on viisi skenaarioiden aikana käytettävää peliteknisesti vaikuttavaa loitsua, joita maagit voivat ne osatessaan käyttää. Loitsuista on kolme tasoa, surkea, keskitaso ja legendaarinen taso. Maagi saa valita tapahtuman alkaessa yhden kenttäloitsun, jonka osaa ensimmäisellä, surkealla tasolla. Suorittaessaan Akatemian kurssin, Maagi voi joko oppia uuden surkean tason loitsun tai kehittää osaamaansa surkean tason loitsua keskitason loitsuksi. Saadakseen käyttöönsä keskitason loitsun, tulee loihtijan olla vähintään tasolla neljä, eli olla suorittanut kolme kurssia Akatemiassa.
Legendaarisen tason loitsut poikkeavat muista loitsutasoista sillä, että niitä ei noin vain voi opetella edes Akatemiassa. Oppiakseen legendaarisen tason loitsun, velhon tulee saada haltuunsa legendaarinen loitsukäärö JA hallita loitsun alemmat tasot. Legendaarisen tason loitsukääröjä voi saada käyttöönsä palkintona tehtävistä, osana skenaariotavoitteiden suorittamista tai muin erikoiskonstein. Niiden käyttöön liittyy usein rajoituksia tai tarkentavia sääntöjä, jotka tehdään selväksi loitsukäärössä. Huomaathan, että pelkkä loitsukäärö ei oikeuta käyttämään legendaarista loitsua, vaan jos magiointiluvassa ei ole merkintää sen hallinnasta!
Osa legendaarisista loitsuista on kertakäyttöisiä. Loihtimalla kertakäyttöisen legendaarisen loitsun, pelaaja voi palauttaa käytetyn loitsukäärön Akatemiaan ja saada siitä vastineeksi Legendaarisen loihdinnan kenttäkurssin kurssisuorituksen.
Kuolleille puhuminen. Taikuri voi kysyä kuolleelta taistelijalta kolme kysymystä, joihin on vastattava totuudenmukaisesti.
Panssarin parantaminen. Taikuri voi parantaa toisen pelaajan panssarin, mutta ei mahdollisia jokeripisteitä. Loitsu parantaa vain yhden panssarin.
Raajan parantaminen. Taikuri voi parantaa haavoittuneen raajan. Taika tulee tehdä kosketusetäisyydellä ja haavoittunut ei saa liikkua tai taistella loitsimisen aikana.
Taikurin panssari. Taikuri voi antaa itselleen taikapanssarin, joka antaa hänelle yhden jokeripisteen. Taikapanssaria ei voi loitsija toiselle taistelijalle.
Näkymätön seinä. Taikuri voi luoda näkymättömän seinän, joka estää muita taistelijoita liikkumasta ja taistelemasta seinän läpi. Taikurin tulee pysyä taikaseinän sisällä, jotta loitsu pysyy voimissaan. Näkymättömiä seiniä ei voi loitsia alle 2m päässä toisesta seinästä. Seinä muodostetaan tekemällä sinisestä kangasnauhasta kehä, jonka sisällä taikuri on. Loitsu on voimassa niin kauan kuin taikuri on seinän sisällä ja jatkaa loitsumantran toistamista. Kun loitsija lopettaa loitsun, hänen tulee välittömästi astua seinän ulkopuolelle. Seinä tulee kerätä maasta välittömästi, kun tilanne sen sallii.
Tapahtuman maageista otetaan yhteinen luokkakuva koulun sulkeuduttua. N. puoli tuntia viimeisen skenaarion päättymisestä tapaamme loppubriiffipaikalla ja otamme mystillis-maagisen yhteiskuvan!
Opinnoissaan ansioituneimmat opiskelijat palkitaan mestarimaagin tittelillä. Akatemia myöntää tittelin niin suoritettujen opintojen määrän, arvosanojen kuin opinnoissa osoitettujen tiedollisten, taidollisten kuin asenteellistenkin valmiuksien pohjalta.
Jokainen opintoihin osallistunut ja koulusta valmistunut (vähintään viisi kurssia hyväksytysti suorittanut) on oikeutettu liittymään Drythenriken Akatemian Alumniyhdistykseen, jonka tavoitteena on mahdin kasvattaminen ja maagisen maailmanjärjestyksen luominen. Se ei välttämättä tässä tapahtumassa onnistu, mutta tulevissa tapahtumissa pyrimme pitämään alumniyhdistyksen kokouksia joissa edistämme tavoitteitamme.